Løb min ven! løb...på Google Maps


Løb afsted i en vældig fart
Hvor langt? At vide det er rigtig rart
Derfor er Google Maps mægtig smart


Ja jeg nåede ikke at være med i sidste uge på denne opgave, men bedre sent end aldrig :o)

Nu har jeg kørt lidt rundt med satellitbilledet omkring hvor jeg bor. Jeg tjekkede lige om der var nogle nede i gården, det så ikke sådan ud. Så smuttede jeg en tur ned på Amagerbrogade, for der må da være en masse mennesker. Og ganske rigtig, der på vej over fodgængerfeltet går der nogle, men selv om jeg ikke lige kan se hvem de er, vinker jeg alligevel med den lille hånd, musemakøren er forvandlet til, men der er ikke nogen som vinker tilbage – groft!

Jeg er faktisk begyndt at bruge Google maps i stedet for f.eks. Kraks, når jeg skal finde en adresse. Den kan altså bare næsten finde alt!

Jeg skulle finde min vejleder, som jeg har på mit afgangsprojekt på Forvaltnings Højskolen, da jeg skulle mødes med hende på hendes arbejdsplads, som er SU Styrelsen. Jeg havde fundet ud af at det var på Danasvej, men det var et postnummmer for København, så jeg tænkte at der måske var en Danasvej i Københavns Kommune også. Men ak Krak nægtede at vise mig noget som helst. Og søge på SU Styrelsen var den bestemt heller ikke meget for.

NÅ JA! For resten der er jo Google Maps. Tak Goggle! Her varede det ikke længe før jeg havde fundet SU Styrelsen, som ganske rigtig ligger på Danasvej i Frederiksberg.

Min vejleder fortalte mig hvordan det hang sammen, men jeg har altså glemt det, da mit afgangsprojekt vejede tungere end at huske den detalje.

Så fik jeg min kørerute, nu ved jeg hvor langt jeg har på arbejde – hele 7,3 km! Det må give en god kondi, hvis jeg cykler til arbejde! Med mindre jeg går, så har jeg faktisk kun 6,1 km. Men så tager det altså også over en time at komme på arbejde!

Så nu har jeg lave mig en løberute på 4,6 km på Gmaps Pedometeret, hvor er det altså smart. Den må jeg prøve.. engang. Det er da bare rigtig smart, nu kan man nemt regne ud hvor meget man har gået/løbet.

Phew nu er jeg godt nok træt af alt den løben rundt i byen, så jeg snupper mig en lille lur. ;o)

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Historien om æslet